Mr Change



Jag vet inte vad det är med den där mannen.
Men jag tror faktiskt att med honom vid makten, så kan världen bli en lite bättre, mer samspelt och förhandlande plats.

Det är svårt att sätta allt hopp till en president. Men i mina ögon så överträffar Obama sig själv vid varje nytt nyhetsinslag jag läser, eller ser, om honom. Han är farmåt och driftig, och verkar ha en uppriktig vilja att hjälpa och göra bättring.

Det jag tycker är det absolut bästa med Obama, är att han kräver.
Han kräver en förändring hos alla de feta och försoffade ledare som i många år har låtit saker ske, trots att de har makt att förändra. Obama ställer sig upp och säger "nu jävlar sätter vi fart".
Med en slagkraftig retorik fortsätter han sin resa mot historieböckerna guldkapitel.

Just nu ser jag honom prata live från Prag, på BBC. Och faktum är att folket jublar. Och på bilderna från Paris häromdagen, där står folket och hyllar och vill skaka hand och kramas.
Nån som minns slapptasken som satt i Vita Huset innan honom?
Nej, trodde inte det heller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0