Idag tar jag det piano...

Oh jag är så trött, uttrycket "slut som människa" passar fint in på mig nu.

Igår kväll var det middag med Fredrik och Åsa (som vanligt på helgerna ; ) )
Vi bjöds på hängmörad oxfilé, det var så jag grät lyckotårar, så gott var det. Till det en grönpepparsås och ugnspotatis. Till det drack jag knappt ett halvt glas rödvin.

Till dessert gjorde Erik "Omali", en egyptisk dessert han haft dille på ett tag. Han åt den som barn i Egypten och han har aldrig hittat den igen. Gissa om vi släpade oss runt ett antal arabiska restauranger nere i Dubai för att hitta hans dessert. Men icke.

Han tog saken i egna händer, och fixade receptet på internet. Och hjälp mig, vad gott det var!

Valnötter, hasselnötter, paranötter, mandlar och pecannötter, nedhackade tillsammans med kokosflingor och russin (och lite socker) i en skål. På det häller man över mjölk och ugnsbakade smördegsplattor.

Det hela blir en fin sörja, som man slutligen ugnsbakar med lite vispad grädde på toppen.

Och det var så sjukt gott. En stor skål, det sa bara slurp på oss fyra.



Idag har det blivit myspys, och ett bröst/axelpass på gymmet. Väldigt tokigt, då jag har träningsvärk som tusan i mina armar och inte riktigt orkade puscha som jag ville. Nästa väcka blir det omlägg i schemat.
Slutade iaf med 15 min på löpbandet. Nu är jag trött!!

En halvtimme i bubbelpoolen, sen lite mys med familjen då lillebror fyllde 21 i fredags. Nu ska vi se "Benjamin Button"

Godnatt på er!



April - 07

Kommentarer
Postat av: Tess

Fin du är gumman! Trevlig dag från mig i Täby Kram

2009-02-16 @ 08:05:55
URL: http://www.metrobloggen.se/tsky

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0