Very mode

Ser att Vero Moda har fått in samma typ av trenchcoat som jag köpte för två år sen. Jag älskar min svarta, den är underbar, men börjar bli lite sliten.
Deras nya modell är precis likadan, men har ärmar med fint foder som går att vika upp. Jag tror jag ska ta och slå till på en sån imorgon, fast i blått. Gillar marina färger till våren.

Tog en promenad ner på stan vid 18.30, skulle posta ett brev. Inte varje dag man gör det direkt, händer väl i princip bara när man ska hiva iväg julkorten under december. Annars är det ju mail och tele som gäller.
Tog i alla fall en sväng in på Indiska, kikade på ett par lovely turkosa gardiner som jag är helsugen på. Och en mysig vas att ställa vårblommor i. Jag har inte råd med något av det, men man kan ju drömma....



Vad annars nytt?
Jo, jag råkade visst få mig ett extrajobb idag, hux flux.
Var nere på stan vid lunchtid och gjorde lite ärenden, och frilansgrejer. Gick in och hälsade på tjejerna i en butik som jag jobbade i för flera år sen. Vi småpratade lite och det kom fram att de är i desperat behov av extrapersonal. Och jag är heltom på cash. Så jag satte mig ner med chefen och skrev kontrakt.
Härligt att man kan segla in så där lite på en räkmacka ibland : )

Jag jobbar ju hela tiden, så vad ska jag med mer jobb till, kanske ni undrar... Jo, pengarna för frilansgrejerna går in i mitt företag, och innan jag törs plocka ut nåt där vill jag vara säker på hur det kommer se ut på skattefronten. Min filosofi är att låta pengarna sitta där till nästa år, när det är dags att deklarera. Tyvärr.

Mer då. Jo, imorgon kommer min artikel från Dubai in i VLT. Om den läggs ut på nätet kommer det naturligtvis en länk!

Och så har jag gått och blivit förkyld. Igen. Jäkelskap att aldrig bli riktigt frisk. Nu är det träningsförbud på mig, jag pallar inte det här längre.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Grattis till artikeln! Kram

2009-02-25 @ 08:50:48
URL: http://jennnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0