Sleepless

Kan inte somna. Pojkvännen ligger och snusar så sött sen flera timmar tillbaka. Själv kan jag inte få stopp på hjärnaktiviteten. Jag har provat allt. TV:n funkade ett tag med utbudet är verkligen bristfälligt sent på lördagskvällar. Läst ut en bok, läst en himla massa bloggar, och surfat runt bland nyhetsflödet. Lönlöst.

Tankarna mal i mig, mest rör huvudbryt hur detta år kommer att se ut. Vårterminen är ju spikad med skolan, praktik och sånt. Ska vara på VLT, lokaltidningen i Västerås, kommer bli galet spännande och intressant och jag tror verkligen att jag kommer lära mig massor. Hoppas naturligtvis på att kunna snacka till mig ett sommarjobb där sen också. det gäller att vara ute i god tid.

Med ekonomin är det annars rätt dystert, som tur är har jag en stöttande pojkvän som rycker in. Det tär även rätt ordentligt på mig att bo borta under veckorna, som jag gör under terminerna. Visst Sthlm-Västerås är inte så långt, men jag kan inte åka varje dag, det går för mycket tid som behövs för att plugga.

Jag funderar massor över min framtid inom yrket. Vad vill jag egentligen göra? Var på middag i Sthlm idag och en väldigt trevlig programledare från MTV satt med vid bordet. Vi pratade om prestationen inom yrket, jag har ju en politisk examen och borde ju satsa på den inriktningen. Men är det verkligen det jag tycker är roligast? Njae...
"Gör precis det du själv tycker om, det är oftast det du är bäst på" var hans råd. Ja, kanske det. Mina frilansuppdrag sinar lite, jag ligger inte på så det är ju upp till mig. Kanske dags att ta tag i det och börja skriva mer nu till våren. Våga försöka mig på det jag inte riktigt törs.

Annars då, ja det är ju träning och hälsa, ett konstant ämne i mitt liv. Vill verkligen lägga på ett kol och har hittat ett nytt gym här i Västerås där det finns möjlighet att få billigare pris då jag bara kan träna på helgerna. Jag har ju inte gymmat här hemma sen i somras då det känns galet att betala 3-400/mån för att träna på lördagar och söndagar.

I höst fyller jag 28. Bara en sån sak....
Vuxenlivet hägrar men just nu känner jag mig som en vilsen tonåring på drift i en vuxen kropp. Jag hoppas att jag kan få tillräcklig ro för att somna snart, tidig träning imorgon och jag vill ha orken med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0