Underbara onsdag!

Satte mig på bussen mot stan på förmiddagen för att möta fina fina Tove för lunch. Tove har ca 2 dagar kvar tills hon blir mamma för andra gången. Helt otroligt. Min gamla klasskompis från gymnasiet, snart tvåbarnsmamma.
Det är en fin liten familj hon bildar!

I alla fall blev det lunch på Vapiano, jag åt en tonfisksallad som var supergod! Riktigt schysst ställe som tillagar maten framför ögonen på en, medans man väntar. Lokalen vackert inredd och överallt stod krukor fulla med färsk basilika.

Efter lunchen strosade jag runt för att se om någon form av shopping lockade. Men det blev bara småsaker, strumpbyxor, ett halsband, och så en bok.
Jag är en riktig boknörd för tillfället. Jag läser alltid massor, men just nu så plöjer jag sanslöst. det är med vemod jag stänger böckerna som är utlästa. de är ju så braaaaa! Kan de inte räcka en stund till?

Sen träffade jag underbara Elisabeth, som jag har känt sen jag var 16, men träffar på tok för sällan. Hon är en väldigt bra människa och jag är lycklig som har henne som vän! Vi fikade och pratade, känns precis som vanligt, trots att det var nästan ett år sen vi sågs sist. Så är det med riktiga vänner!

Igår kväll började jag i alla fall med Kristina Thulins och Jenny Östergrens bok "vi som hade alla rätt".



En helcool underhållningsroman som handlar om två kvinnor i mediebranschen, och deras liv. Stress, hets, fylla, otrohet, karriärångest, mediefolk, trender, intriger, politik, ja det mesta. En förbaskat underhållande roman om en bransch som jag ju själv vill in i. Lite avskräckande, men ack så spännande! Jag läste från sidan 1 till 288 igår kväll. resten idag. Som sagt, bra bok : )

Köpte tredje boken i Camilla Läckbergs deckarserie idag, "Stenhuggaren". Längtar efter att få sätta igång med den.



Middagen blev tomatsoppa, samt en knäckis med kalkon och keso. Tuggar på en apelsin, och väntar på att tvätten ska bli klar. Mest av allt längtar jag till fredag, då jag får träffa Erik igen. Fy så jag saknar honom. Pratade i telefon imorse, och han lät sådär härligt nyvaken och mysig. Då längtade jag verkligen efter att bara få krypa ner under täcket med honom och försvinna in i hans famn.
Men vad är det man säger, "hunger är bästa kryddan"...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0