Fredag hela dagen

Så har ännu en dag gått i mitt fina liv. Vad har hänt?
Jag har både gråtit, skrattat, varit svinförbannad och jätteglad.

Detaljer?

Jag gick till jobbet och kom hem. Möttes av ett kuvert från CSN helvetet som vill ha tillbaka pengar från mig. Nu.
Jag som börjar komma på fötter ekonomiskt får en jävla käftsmäll igen. Ungefär 16 papp måste jag hosta upp. Jag satte mig i soffan och började grina av uppgivenhet. För tusan, att det alltid ska vara nåt....

Erik satte sig bredvid mig, tog mig i handen och sa "gumman, det här är skit. Men vi löser det, du får låna pengar och slipper oroa dig. Tänk på vad du har istället, tak över huvudet och mat på bordet. Vad är 16 tusen, egentligen...."

Det låter tarvligt, men helt ärligt så lät det så bra när han sa det. Pengar är pengar, de skulle ju ändå betalas tillbaka förr eller senare. Men det stör mig ändå att man inte får tjäna mer pengar som student.

Det slutade i alla fall med gråt och skratt om vart annat när Erik gjorde allt för att få mig på bättre humör.



Åkte hem till mor ett par timmar och lekte med småbrorsorna. Tränade på att skriva bokstäver, och så ritade vi troll.

Kom hem och satte igång med att strukturera om hela garderoben (jag vet, galet ryck). Fick ett utbrott när Erik skulle kommentera hur jag hanterade skruvmejseln (gaah låt mig vara eller hjälp till, liksom).
Var på dåligt humör jättelänge, eftersom det gick åt skogen allting. Men nu är det fint i garderoben, lite utrensat, och så har jag satt upp lite fler hyllor.

Åkte till Ikea och köpte ett par serveringsskålar. Slängde med ett set glas som var supersöta. "Godismix" heter de.


En sväng på Ica maxi för att köpa mat och grejer inför middagen imorgon, får besök från Stockholm.

Nu sitter det ett gäng killar i köket och skrattar, tar en öl och snackar fallskärmshoppning. Jag har dragit mig tillbaka till datorn, ska snart duscha och hoppa i säng. Vilodag från gymmet men imorgon är det bröst och biceps som ska pumpas.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Csn, jag säger då det... Se nu till att ha en trevlig helg gumman! Kram

2009-03-06 @ 22:10:42
URL: http://jennnie.blogg.se/
Postat av: Linn

mmm, vet det där med csn..inge roligt. Men men det löser sig alltid:).

Skulle också behöva göra en utrensning i garderoben!!

Söta serveringskålar!

Ha en mysig fredag kväll!

kramar Linn

2009-03-06 @ 22:45:33
URL: http://www.metrobloggen.se/meandmydays
Postat av: Elisabeth

Inte du också?!

Jag fick brevet i måndags, en kollega (+ hennes kille och kompis) häromdagen, och nyss läste jag på fejjan att en gammal gympakompis också åkt dit! Helt galet, CSN måste ha gått igenom hela sitt register. Riktigt surt.



All kärlek, och ha en skön helg, och försök ta in vad kloka E säger: man ska vara tacksam för det man har.

2009-03-07 @ 16:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0