Fyra bröllop och en ....


Nu har fjärde bröllposinbjudningen för kommande säsong landat i brevlådan. Det är verkligen helt underbart kul att få fira mina vänners kärlek. Men om det är någon mer där ute som planerar att gifta sig och bjuda mig, så får ni hemskt gärna ordna med ett vinterbröllop. Jag vet inte jag hinner mer : )

Fyra bröllop och en begravning skämtade Samuel i skolan om. Oj, tänkte jag. Hoppas verkligen inte, det vore ju bara för ironiskt.

Jag undrade alltid förr om åren, när jag sålde kläder till damer i medelålder, varför jag aldrig varit på nåt bröllop. När våren och sommaren närmade sig jagade kvinnorna frenetiskt efter kläder som skulle funka på alla sommarens tillställningar.
Det verkade vara fullt upp för all.
"Men jag då?" undrade jag. Jag var på mina föräldrars bröllop när jag var 5. Sen min morbrors när jag var typ 10. Sen inga mer. Förrän förra året, då vi gick på Eriks kompis bröllop.
Och nu rasar inbjudningarna in... Det måste ju verkligen betyda en sak, och en sak allena.

Nu är jag vuxen på riktigt.
Dags att börja jaga festkläder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0