Mot stjärnorna!


Vaknade tidigt av mig själv. Älskar dessa dagar när man kan strosa omkring hemma, se på nyheter, sminka sig i lugn och ro, och dricka flera koppar kaffe utan att få magont. Jag börjar jobba klockan 10, jag ska öppna i butiken. Körde min första riktiga dag igår och jobbade 10-17. Idag ska jag bara jobba till 11.30 ungefär, väldigt kort. Men eftermiddagen är fullbokad med annat. Träffa småbröderna, åka till skatteverket (love it), storhandla, städa och skriva lite.

Funderar lite över sommaren. Jag har ju fått sommarvikariat på VLT, helt underbart. Jag skickade in en ansökan i mitten av februari, och i tisdags ringde de och sa att de ville erbjuda mig platsen. Ingen intervju eller någonting, jag får platsen på lokalredaktionen där jag gjorde praktik. Anatar att det var nog för att de skulle få känna på vilken stjärna jag är, haha.

Vi sätter igång med TV produktion i skolan nästa vecka. Vi ska göra egna nyhetsreportage, både filma och vara reportrar. Jag hoppas att jag kan använda den erfarenheten och sen ta mig in på webb TV under slutet av sommaren. Vi får se hur det går, kul ska det bli i alla fall.

Jag känner mig inspirerad som tusan inför mitt jobb just nu. Jag har haft mina tvivel, och senast igår kom en ny rapport som säger att det är galet att utbilda sig till journalist. Känns som att jag hört den förr, inte fasen har det stoppat mig. Jag gör det jag drömmer om och jag tror jag är stark nog att stå emot dåliga prognoser.

Vi hade utvecklingssamtal på skolan i veckan, och min lärare sa att allt verkar gå bra. Hon trodde att jag skulle passa bra som frilansare, då jag har mycket egna idéer och är kreativ, men också för att jag är strukturerad och jobbar bra under press. Hon sa också att jag har ett guldläge, då min kille flyger reguljärt, att följa med honom till olika länder för en billig penning, och sen skriva därifrån. Hon satte verkligen orden i munnen på mig. Det är precis så diskussionerna går hemma hos oss nu, att jag drömmer om att kunna frilansa utomlands. Vi får se vart det bär. Inte de lättaste yrkena att kombinera med familj kanske, men det ligger ju ännu i framtiden.

Kommentarer
Postat av: annsofie

Grattis till praktiken gumman!! :) Ses snart! Kram

2009-03-06 @ 09:12:22
URL: http://www.verbalisering.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0