Om skrivandets konst


I rasande takt har jag avverkat Stephen Kings handbok i skrivkonst "Att skriva". Nu är väl inte författardrömmend den största jag har, men visst vore det kul att skriva en bok. Hans förmaningar lyder dock: Skriv skriv skriv, varje dag utan uppehåll, skriv lite mer och när du är klar, skriv om.
Vet inte om det är grejen för mig, jag är lite för lättvindig och otålig för att sitta med en text mer än någon dag. För mig tar genomsnittsartikeln mellan 30-60 minuter att skriva. Naturligtvis inte inräknat research och intervjuer.

Jag har idag skrivit klart intervjun jag gjorde med TV4 reportern Anders Pihlblad i veckan. En liten miniatyrstudie i hur det är att vara politisk reporter, hur arbetet går till. Det var superkul att träffa honom, han visade runt mig lite på 4:an, riktigt inspirerande!

Nu är det dags att skriva recensionen på Stephen Kings bok, deadline imorgon. Innan dess ska jag bege mig till gymmet och riva av ett pass bröst/biceps. Sen ska det väl kikas på någon film, och så ska jag kolla igen helgens nyheter på svt play rapport. Grymt bra om man inte hinner kika 19.30 sändningarna varje dag.

Erik sitter vid datorn och nyser. Han låter precis som min pappa gör när han nyser. Ungefär lika högt, aggressivt och överumplande, så jag som hör nysningen tror att en bomb precis sprängts och att jag ska få en hjärtattack.
How peculiar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0